fbpx

Definire IndustrialStrange un brand di abbigliamento sarebbe riduttivo e poco fedele alla realtà.
L’abbigliamento infatti occupa solo una piccola sfera di attività di quello che si può definire un vero e proprio movimento rivolto alla scena del clubbing e del popolo della notte. IndustrialStrange è infatti prima di tutto una community-manifesto, con la musica elettronica nel proprio Dna. Ogni collezione, ogni campagna pubblicitaria, ogni evento ruota intorno a quello che è l’essenza di questa marca: comunicare, dando voce alla scena del clubbing underground.

Non stiamo parlando della solita marca mainstream di lustrini e paillettes che cerca di accaparrarsi un target che oggi fa gola a molti, ma di  un brand che ha fatto e che fa del clubbing la sua ragione di vita. Tutto questo, è stato voluto e ottenuto attraverso una profonda conoscenza, utraventennale, della scena italiana e internazionale; ed anche attraverso gli eventi che IndustrialStrange ha scelto di sponsorizzare negli anni oltre che alla comunicazione, costante, coerente e sempre originale, verso la propria community.

Con più di dieci anni di esperienza alle spalle, ora il brand italianissimo ha compiuto l’ennesimo passo in avanti: parteciperà al Festival di Cannes dal 21 al 27 Giugno con questo spot dal titolo “Sorry, we’re clubbers“. La soundtrack è TerraNosa di The Advent & Industrialyzer che conoscete, la regia è affidata alla FDF Company di Londra, per uno spot che, anche questa volta, vede i clubbers come protagonisti.

IndustrialStrange -clothing for a noisy generation.

[Production company FDF London
Fernando De Franceschi ( Director )
Soundtrack:-The Advent & Industrialyzer “Terra Nosa” EP:Knowledge (2008) – Label Mb Elektronics
-Post production:Sator Productions srl ( Rome )
Editor: Julie Costa–Mix AudioParcosuoni s.r.l.
-Adv agency: O\M\A Ibk]

ENGLISH VERSION

To define IndustrialStrange as a clothing brand would be reductive and hardly true. The clothing aspect, in fact, occupies only a little sphere of activity within what could be defined as a movement towards the clubbing scene and the people of the night. IndustrialStrange is in effect, first of all, a community-manifesto with electronic music in its DNA.

Every collection, every advertisement campaign, every event rotate around what is the essence of this brand: to communicate, giving a voice to the underground club scene. We are not talking about the usual mainstream brand made of ‘tinsel and sequins’ which is trying to secure a target that nowadays is extremely attractive but of a brand that had and still has clubbing as its reason to exist.

All of this has been longed and actualised through a profound knowledge, built in the past twenty years, of the Italian and international scene; the events that IndustrialStrange has carefully decided to sponsor through the years and the constant and unique way we connect with our community. 

With more than ten years of experience,  the very Italian brand has taken another step forward: will attend the Cannes Film Festival that will occurr on June 21 to 27, with this spot titled “Sorry, we’re clubbers”.

The soundtrack is TerraNosa of The Advent & Industrialyzer, that you already know, and the direction is entrusted to the FDF Company of London. This is a spot that, this time too, shows the clubbers as protagonists!